Kraj

Maspex: reklama Minerado ma zdyskredytować i zniszczyć naszą markę Caprio

Agros Nova w aktualnej telewizyjnej i internetowej kampanii Minerado pod hasłem "Sprawdź, co pijesz!" porównuje swój produkt z konkurencyjnym Caprio....

Agros Nova w aktualnej telewizyjnej i internetowej kampanii Minerado pod hasłem “Sprawdź, co pijesz!” porównuje swój produkt z konkurencyjnym Caprio. 15-sekundowy spot przygotowany przez agencję Red8 Communications Group podkreśla atut Minerado, którym ma być brak cukru i innych substancji słodzących. Marketer zwraca w reklamie uwagę na to, że konkurencyjne Caprio wprawdzie nie zawiera cukru, ale ma w składzie słodzik.

Agros Nova tłumaczy, że wprowadzając nowe Minerado, jako pierwszy producent na polskim rynku dał konsumentowi zupełnie nową jakość – niedosładzany niegazowany napój z owoców. – Wiemy, że to bardzo istotna korzyść dla konsumentów, którzy cenią zdrowy styl życia. Korzyść tę możemy komunikować na opakowaniu za pomocą oświadczenia żywieniowego “Bez dodatku cukru” – mówi Joanna Bancerowska, public relations manager w Agros Novej. Dodaje, że takie samo oświadczenie żywieniowe w kategorii napojów niegazowanych od niedawna stosuje też konkurencyjny napój Caprio dosładzany sztucznymi słodzikami. – Takie surowe, pozbawione emocji, faktograficzne porównanie uznaliśmy za najprostszą, najbardziej oczywistą, przekonywającą i uczciwą formę komunikacji podstawowej korzyści Minerado – dodaje Bancerowska.

Maspex Wadowice uznał jednak, że reklama porównawcza Agros Novej jest sprzeczna z prawem i dobrymi obyczajami, a jej głównym celem jest dyskredytacja i zniszczenie marki Caprio, jak również całej kategorii produktów niskokalorycznych. – Nie jest to reklama marki Minerado, której znalezienie na rynku graniczy z cudem, lecz próba ochrony napojów marki Garden (z dodatkiem cukru i słodzików), które nie wytrzymują konkurencji z Caprio – produktem bez dodatku cukru, o obniżonej kaloryczności, w funkcjonalnym opakowaniu i o rosnących udziałach rynkowych. Co ważne – Caprio i Minerado to dwa różne napoje, co wyklucza możliwość dokonania obiektywnej oceny przez konsumentów prezentowanych w reklamie walorów produktów – uważa Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w dziale public relations Grupy Maspex.

Jej zdaniem reklama Minerado nie ma nic wspólnego z rzetelnym informowaniem czy edukowaniem. Maspex uważa bowiem, że w sposób zamierzony Agros Nova wartościuje oba produkty i jednoznacznie wskazuje na to, który z tych produktów jest lepszy, dyskredytując przy tym drugi.

Liszka zdradza, że Maspex już podjął kroki zmierzające do ochrony własnych interesów. (BG)