Kraj

KLIMCZEWSKI ANALIZUJE RYNEK W ORKLI PRESS POLSKA

Paweł Klimczewski został głównym specjalistą do spraw analiz rynku w dziale rozwoju Orkli Press Polska (OPP), wydawcy 12 dzienników regionalnych....

Paweł Klimczewski został głównym specjalistą do spraw analiz rynku w dziale rozwoju Orkli Press Polska (OPP), wydawcy 12 dzienników regionalnych. Klimczewski ostatnio był dyrektorem biura marketingu reklamy w Grupie Wydawniczej “Infor”. Obecna funkcja Pawła Klimczewskiego nawiązuje do podobnego stanowiska, jakie miał w latach 1998-1999 w spółce Gazeta Pomorska Media, wydawcy “Gazety Pomorskiej” (jeden z dzienników OPP). Zadaniem Klimczewskiego jest prowadzenie pogłębionej analizy rynku czytelniczego i reklamowego oraz koordynowanie działań marketingowych w grupie dzienników regionalnych OPP. Jednocześnie Klimczewski jest członkiem zespołu metodologicznego Polskich Badań Czytelnictwa. Orkla intensywnie inwestuje w dzienniki regionalne w Polsce. Ostatnio wstępnie porozumiała się z wydawcą rzeszowskich “Nowin” – spółką R-press – w sprawie zwiększenia udziałów w tym tytule. Wcześniej kupiła “Głos Szczeciński”, nabyła udziały w “Głosie Koszalińskim/Słupskim” oraz zwiększyła udziały w “Gazecie Pomorskiej”. Poza tym Orkla jest większościowym właścicielem “Rzeczpospolitej”, inwestuje w drukarnie prasowe, ma trzy tygodniki regionalne (Dolny Śląsk, Mazowsze). (KP)