Najdroższy piłkarz świata Cristiano Ronaldo (za którego Real Madryt zapłacił Manchesterowi United 94 mln euro) reklamuje oleje silnikowe Castrol Edge.
W kwietniu br. Ronaldo podpisał kontrakt reklamowy z koncernem Castrol – będzie twarzą kampanii reklamowych marki Castrol Edge do 2011 r. (wartości kontraktu nie ujawniono).
Kampania reklamowa olejów Castrol Egde obejmuje telewizję (spoty w stacjach ogólnopolskich: TVP, TVN, Polsacie i w wybranych stacjach tematycznych) i potrwa miesiąc. Wzmocniona będzie kampanią internetową (spot reklamowy będzie zamieszczony w popularnych serwisach wideo, m.in. YouTube i Wrzuta). Dodatkowo reklamy pojawią się też w prasie (m.in.: “Przegląd Sportowy”, strony sportowe “Gazety Wyborczej” oraz Sport.pl).
Kreację spotu reklamowego przygotowała agencja Ogilvy w RPA, adaptacją na polski rynek zajęła Gruppa66/Ogilvy, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Mindshare Polska.
Marka Castrol od lat jest zaangażowana w sporty motorowe – sponsoruje zespół Castrol-Ford Abu Dhabi World Rally Team i jest obecna wokół rajdów cyklu WRC, a także Rajdu Dakar, wyścigów cyklu WTCC, wyścigów motocyklowych, ciężarówek itd., natomiast w Polsce Castrol jest aktywny przy rajdach z cyklu mistrzostw Polski i Pucharu PZM, a także wyścigów samochodowych i motocyklowych.
Anna Orlińska, marketing manager polskiego oddziału Castrol Lubricants, mówi: – Jako marka motoryzacyjna nie wycofujemy się absolutnie ze sportów motorowych, jednak w ub.r. firma uznała, że zainwestuje komunikacyjnie także w piłkę nożną. W ub.r. byliśmy oficjalnym sponsorem Mistrzostw Europy UEFA Euro 2008 i to nam się bardzo dobrze sprawdziło. Dlatego w tym roku firma zawarła kontrakt z najlepszym piłkarzem świata Cristianem Ronaldem, a w przyszłym roku będziemy oficjalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw świata FIFA World Cup 2010 w RPA. (MB)