Kraj

O2.pl wdraża targetowanie behawioralne

Portal O2.pl wdraża targetowanie behawioralne reklam. Przedstawiciele spółki nie informują na razie, jaka firma dostarcza im technologię. Zakładają, że firma...

Portal O2.pl wdraża targetowanie behawioralne reklam. Przedstawiciele spółki nie informują na razie, jaka firma dostarcza im technologię. Zakładają, że firma będzie mogła sprzedawać w tym modelu już na przełomie roku (o planach O2.pl pisaliśmy ostatnio w DS “MMP” z 17 września br.).

Jak mówi Michał Brański, członek zarządu O2.pl, targetowanie behawioralne to technologia, po której wiele obiecują sobie zarówno wydawcy, których marzeniem jest uczynienie własnej przestrzeni reklamowej bardziej “premium” (wyższe CPM-y) i wykorzystanie wolnej przestrzeni reklamowej (większe ROI na całym portfelu serwisów), jak i reklamodawcy, którzy chcą dodatkowych mechanizmów targetowania do właściwie sprofilowanych grup.

Dodaje, że w 2010 roku targetowanie behawioralne wywrze dodatkową presję na przenoszenie do internetu budżetów z mediów drukowanych i niszowych stacji telewizyjnych. – Targetowanie behawioralne nie spowoduje może natychmiastowej eksplozji wydatków w internecie, ale wzmocni u reklamodawców wrażenie, że internet zostawia inne media daleko w tyle – mówi Michał Brański.

Targetowanie behawioralne reklam oferują już wszystkie największe portale i sieci reklamy internetowej. Korzystają one z technologii takich firm jak Nugg.ad (Interia.pl, sieci), Wunderloop (Onet.pl) czy technologii własnych (Gazeta.pl, Wirtualna Polska). (TWI)