Kraj

Sześć statuetek - tyle nagród zdobyli Polacy na Golden Drum

Największy triumf wśród polskich agencji reklamowych odniósł podczas zakończonego właśnie konkursu reklamowego Golden Drum w słoweńskim Portorożu polski oddział sieci...

Największy triumf wśród polskich agencji reklamowych odniósł podczas zakończonego właśnie konkursu reklamowego Golden Drum w słoweńskim Portorożu polski oddział sieci Leo Burnett. Nagrodą Golden Drum uhonorowano kampanię prasową jej autorstwa dla marki Max Factor z portfolio Procter & Gamble (cykl trzech prac). Silver Drum trafiły natomiast w kategorii film do McCann Erickson za spoty przygotowane dla Children Under Protection Agreement (“Vase” i “Street”) i Change Integrated za outdoorową kampanię społeczną dla WWF (“Bicycle” i “Garden Furniture Set”).

Wcześniej polskie firmy public relations zostały wyróżnione nagrodami Silver Drum w kategorii PR. Zdobyły je Ciszewski PR (“Polski dzień przytulania” dla Hoop Coli), San Markos (“A mate from the past. 1944 live” dla działu promocji Urzędu m.st. Warszawy) i On Board PR (“Fight for security” dla NSZZ Solidarność).

Podczas całego festiwalu jury przyznało niewiele nagród. W kategorii film wręczono tylko 10 nagród oraz grand prix dla czeskiego oddziału Euro RSCG za spot dla National Museum. Zaledwie 10 nagród otrzymały także zgłoszenia w kategorii press, ale jurorzy nie wyróżnili w niej żadnej pracy. Jeszcze krótsza była lista nagrodzonych w kategorii outdoor – zaledwie pięć nagród oraz grand prix, które otrzymała agencja Leo Burnett Beirut za projekt Women Empowerment Program zrealizowany dla Hariri Foundation (nagrodzona grand prix także w kategorii media). W kategorii radio przyznano trzy nagrody, jednak bez grand prix.

Nagroda Golden Rose trafiła do Leo Burnett Beirut za wspomnianą już pracę dla Hariri Foundation, zaś Golden Net przyznano całej sieci Leo Burnett. Best Act Award zdobyła Leo Burnett z USA za kampanię dla Portugese Red Cross. (AMS)