Kraj

Bank Nordea będzie reklamował hipoteki

Nordea Bank Polska przygotował nową kampanię reklamową, w której będzie promował swoją ofertę kredytów hipotecznych. - Działamy trochę wbrew temu,...

Nordea Bank Polska przygotował nową kampanię reklamową, w której będzie promował swoją ofertę kredytów hipotecznych.

– Działamy trochę wbrew temu, co dzieje się w kategorii, która wciąż najmocniej reklamuje produkty depozytowe. Uznaliśmy, że warto przekonywać klientów, którzy myślą o kupnie bądź zamianie mieszkania i chcą wziąć kredyt hipoteczny, że powinni zastanowić się nad tym już teraz – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor marketingu w Nordea Bank Polska.

– Wiele osób, obserwując sytuację na rynku, oczekiwało, że ceny mieszkań będą spadały, ale coraz więcej analityków przewiduje, że główną falę spadków mamy już za sobą, a nieruchomości mogą zacząć drożeć, dlatego jako jedni z pierwszych na rynku zdecydowaliśmy się wyjść z reklamą oferty kredytów hipotecznych – uważa szef marketingu w Nordea Bank Polska.

Kampania reklamowa wystartuje w najbliższy piątek i potrwa miesiąc. Obejmie telewizję (stacje zasięgowe ogólnopolskie i wybrane stacje tematyczne) oraz internet. Wzmocnieniem będą reklamy w witrynach placówek banku (ma ich ok. 160) i kilkanaście nośników w pobliżu wybranych oddziałów.

W reklamach Nordea Bank będzie wskazywał benefity swojej oferty – niską ratę miesięczną kredytu i wachlarz dostępnych walut (złotówki, euro, franki szwajcarskie).

W reklamach będzie występował Tony Hyyrylainen znany z programu “Europa da się lubić” w TVP2, który od 2006 r. jest ambasadorem marki Nordea Banku.

Kreację kampanii przygotowała agencja Hand Made, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MPG.

Nordea Bank Polska chwali się, że ominęło go wyhamowanie akcji kredytowej – w I połowie br. bank udzielił kredytów hipotecznych o wartości 1,54 mld zł – aż o ponad 500 mln zł więcej niż przed rokiem.

O 48 proc. wzrosła jego suma bilansowa (aktywa), a zysk netto zmalał o 20 proc. (podczas gdy zysk całego sektora zmalał aż o połowę). (MB)