Kraj

ProMarka zaprasza do prac nad ujednoliceniem pomiaru TV

ProMarka oraz nadawcy telewizyjni uczestniczący w rozmowach nt. wprowadzenia jednolitego pomiaru oglądalności chcą w szerszym gronie kontynuować działania na rzecz...

ProMarka oraz nadawcy telewizyjni uczestniczący w rozmowach nt. wprowadzenia jednolitego pomiaru oglądalności chcą w szerszym gronie kontynuować działania na rzecz standardu. Do współpracy zaproszono Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zrzeszające największe agencje reklamowe i domy mediowe. ProMarka apeluje też do reklamodawców zainteresowanych stworzeniem Joint Industry Committee (JIC), by włączyli się do rozmów.

Jak zapowiada Rafał Szysz, szef ProMarki, kolejny krok to przygotowanie technicznych warunków powstania JIC na podstawie doświadczeń w innych krajach, które niedawno wprowadziły JIC. ProMarka deklaruje, iż wspiera ją w tym zakresie WFA. Kolejne spotkanie planowane jest na grudzień lub styczeń.

W spotkaniu nadawców, na które ProMarka zapraszała już w lipcu, wzięli udział przedstawiciele największych stacji: TVP, TVN i Polsatu.

Przypomnijmy, że w Polsce funkcjonują dwa badania telemetryczne – AGB Nielsen Media Research oraz TNS OBOP. Publiczny nadawca do 2011 r. ma podpisaną umowę z OBOP-em i jest obecnie jedyną stacją, która prowadzi politykę handlową w oparciu o dane OBOP-u. Reszta rynku rozlicza się na bazie danych AGB. Dotychczasowe wysiłki branży na rzecz ujednolicenia badań nie powiodły się. (JN)