M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

OBOP PRZEPROWADZI BADANIE EXIT POLL W DNIU WYBORÓW

Serwis Dzienny | 12 czerwca 2001, 00:00

Taylor Nelson Sofres Ośrodek Badania Opinii Publicznej wygrał przetarg ogłoszony przez Telewizję Polską SA na przeprowadzenie badania typu exit poll...

Taylor Nelson Sofres Ośrodek Badania Opinii Publicznej wygrał przetarg ogłoszony przez Telewizję Polską SA na przeprowadzenie badania typu exit poll przed lokalami wyborczymi 23 września - w dniu wyborów parlamentarnych. Partnerem TNS OBOP w tym przedsięwzięciu będzie PTK Centertel, który zapewni bezprzewodową transmisję danych przy wykorzystaniu technologii WAP. OBOP obsługiwał TVP przy wyborach prezydenckich w 1990 i 1995 roku, następnie przeprowadził badanie exit poll podczas dni wyborów parlamentarnych w 1993 i 1997 roku. Przetarg na obsługę wyborów prezydenckich w 2000 roku OBOP przegrał z Pracownią Badań Społecznych z Sopotu. Obecne zwycięstwo świadczy o odzyskiwaniu utraconych pozycji, choć nieoficjalne źródła podają, że główną przyczyną powodzenia OBOP-u była zaproponowana niska cena wykonywanej usługi. OBOP zadeklarował wykonanie jej za 720 tys. zł, mniej niż PBS, podczas gdy obsługę wyborów prezydenckich w 2000 roku wycenił na 1 mln 575 tys. zł. (MM)

Czytaj więcej na temat: ,