Kraj

Dziewięć spośród 38 zgłoszonych prac z Polski przeszło preselekcję na Epice

Do tegorocznej 23. edycji konkursu reklamowego Epica z Polski nadesłano 38 prac. Oznacza to tylko lekki spadek w porównaniu z...

Do tegorocznej 23. edycji konkursu reklamowego Epica z Polski nadesłano 38 prac. Oznacza to tylko lekki spadek w porównaniu z dwiema poprzednimi edycjami konkursu (w zeszłym roku polskie firmy zgłosiły 40 projektów, w 2007 – 56 a w 2006 r. – 83 prace).

W tym roku swoje prace do konkursu zgłosiło 11 polskich agencji (w ub.r. było to 8 firm, w 2007 – 14, a 2006 r. – 12). Są to: 180Heartbeats – 2, Adam Wlazły Photography – 3, Artegence – 1, Brain – 2, Change Integrated – 6, Euro RSCG Warsaw – 1, Leo Burnett – 9, Saatchi & Saatchi – 6, San Markos – 1, Team One – 5, Universal McCann – 2.

Spośród tych prac tylko 9 ma szansę otrzymać nagrodę – preselekcję (wstępny etap przed oceną prac przez jury Epiki) przeszły następujące kampanie: 4 prace agencji Team One dla Simplusa, 2 prace Leo Burnett ( Vizir “Rough Monster” i Max Factor “Eyes”), oraz po jednej pracy z agencji: San Markos (projekt edukacyjny “A mate from the past. 1944 Live”), Change Integrated (WWF “Garbage after Life”), Artegence (Lech 3D”Run”)

W sumie w tym roku do konkursu Epica zgłoszono 3196 prac autorstwa 476 agencji z 48 krajów. Oznacza to spadek o ponad 30 proc. w stosunku do poprzeniego roku (w ub.r. było 4945 zgłoszeń z 644 agencji, w 2007 – 5640 zgłoszeń z 731 agencji, zaś w 2006 r. – 5461 prac z 703 agencji).

Jurorami w konkursie są dziennikarze pism poświęconych komunikacji marketingowej, Polskę reprezentuje od lat Agata Małkowska – Szozda z “Media & Marketing Polska”. (AMS)