Zagranica

Reklamy z celebrytami przekonują głównie ludzi młodych - badania MEC

Z badań przeprowadzonych przez dom mediowy Mediaedge:cia (MEC) wynika, że reklamy z udziałem celebrytów mają przede wszystkim wpływ na decyzje...

Z badań przeprowadzonych przez dom mediowy Mediaedge:cia (MEC) wynika, że reklamy z udziałem celebrytów mają przede wszystkim wpływ na decyzje zakupowe ludzi młodych. Blisko 30 proc. respondentów w wieku 18-34 lata stwierdziło, że kupiło jakiś produkt pod wpływem znanej postaci, którą podziwiają. To znacznie więcej niż w pozostałych grupach wiekowych – 14 proc. w grupie 35-54 lata i 11 proc. w grupie powyżej 55 lat.

Badania wskazują jednak, że wykorzystywanie celebrytów w reklamach jest nadużywane. Około 53 proc. badanych miało kłopoty z prawidłowym skojarzeniem danej gwiazdy z reklamowanym produktem, a 65 proc. uważa, że celebryci występują w reklamach zbyt często. Respondenci byli zdania, że osoby powszechnie znane najlepiej sprawdzają się w reklamach odzieży, dóbr luksusowych i sprzętu sportowego.

Badanie “Celebrity Endorsement Sensor” zostało zrealizowane przez strukturę badawczą MediaLab należącą do MEC na grupie 24 tys. osób na 25 rynkach. (“Media & Marketing Global”)