Zagranica

Według Mintela liczba innowacji marketingowych spadnie w 2010 r.

Jak szacuje firma Mintel, liczba innowacji produktowych w 2010 r. będzie mniejsza niż dotychczas. Marketerzy skupią się raczej na poprawie...

Jak szacuje firma Mintel, liczba innowacji produktowych w 2010 r. będzie mniejsza niż dotychczas. Marketerzy skupią się raczej na poprawie kondycji już istniejącego portfolio marek. Według przeprowadzonych zestawień w okresie od stycznia do września 2009 r. na całym świecie wprowadzono do sprzedaży ok. 200 tys. nowych produktów w kategorii żywność oraz beauty & personal care. W 2010 r. firmy niechętnie mają inwestować w duże debiuty rynkowe. Zmiany w dotychczasowych produktach mają często polegać jedynie na ingerencji w treści opakowania, podkreśleniu informacji o cechach ekologicznych czy prozdrowotnych. David Jago, director of trends & innovation w Mintelu, prognozuje, że na półkach sklepowych mają dominować produkty wpisujące się w megatrendy konsumenckie związane z wartościami rodzinnymi, a także zdrowiem, wellness, convenience i sustainability. (Mintel)