Kraj

Kraft wprowadzi w Polsce etyczną czekoladę

Kraft Foods wprowadzi w Polsce etyczną czekoladę certyfikowaną przez organizację pozarządową Rainforrest Alliance. Będą to produkty marki premium Cote d'Or....

Kraft Foods wprowadzi w Polsce etyczną czekoladę certyfikowaną przez organizację pozarządową Rainforrest Alliance. Będą to produkty marki premium Cote d’Or. Czekolada ma zawierać minimum 30 proc. kakao pochodzącego z etycznych farm, czyli takich, na których rolnicy uzyskują godziwą zapłatę, a uprawa jest przyjazna środowisku. Do końca 2012 r. wszystkie warianty Cote d’Or będą miały logo Rainforrest Alliance. Na razie szczegóły wsparcia promocyjnego nie są znane.

Kraft będzie pierwszym dużym producentem czekolady, który w Polsce wprowadzi etyczne produkty. Firma oferuje już etyczną kawę, ale na razie adresowana jest ona do kanału HoReCa i oferowana np. w McDonald’s. Standardy Rainforrest Alliance spełnia już także sprzedawana i produkowana w Polsce herbata Lipton Yellow Label (Unilever), ale marketer ten odłożył na razie komunikację tego faktu na opakowaniu. (TW)