M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Piotr Wałęski prezesem powstającego Polskiego Domu Mediowego

Serwis Dzienny | 26 listopada 2009, 06:45

Powstaje Polski Dom Mediowy - inicjatywa domów mediowych Equinox Polska, Value Media i Media Concept, które wspólnie będą negocjować warunki...

Powstaje Polski Dom Mediowy - inicjatywa domów mediowych Equinox Polska, Value Media i Media Concept, które wspólnie będą negocjować warunki handlowe w mediach. Do projektu najprawdopodobniej przyłączy się też Platforma Mediowa "Point Group", z którą finalizowane są rozmowy.

- Agencje konsolidują budżety, by osiągnąć atrakcyjniejsze warunki zakupowe i dać klientom większy komfort współpracy. Dotąd małe domy mediowe potrafiły zaskoczyć w przetargach świetnymi ofertami, ale duzi marketerzy mieli obawy, że nie zaoferują atrakcyjnych warunków handlowych. To się może zmienić z pomocą stworzonego właśnie aliansu handlowego - uważa Piotr Wałęski, prezes Polskiego Domu Mediowego, który został już zarejestrowany jako spółka.

Jak mówi Wałęski, jej udziałowcami są uczestnicy projektu. Deklaruje, że inicjatywa jest otwarta dla nowych graczy. - Zdziwiłbym się, gdyby sieciowy dom mediowy szuka ł u nas wsparcia, ale nie wykluczam takiej możliwości - mówi Wałęski.

Nie ujawnia na razie, kto tworzy skompletowany już zespół jego firmy. Zapowiada, że Polski Dom Mediowy będzie dysponować pełnym oprogramowaniem i badaniami. Umożliwi to spółce świadczenie serwisu buyingowego, ale jak mówi Wałęski - Polski Dom Mediowy nie nastawia się na obsługę indywidualnych klientów, aby pozostać wiarygodnym partnerem dla wszystkich firm uczestniczących w tym przedsięwzięciu. Według szacunków prezesa spółki Polski Dom Mediowy w 2010 r. będzie dysponował cennikowo budżetami wartymi ok. 300 mln zł.

Przypomnijmy, że Equinox, który łączy siły z innymi graczami z rynku, korzysta z warunków zakupowych ZenithOptimedia. Jak zapewnił Jakub Potrzebowski, CEO ZOG-u, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami (patrz DS "MMP" z dn. 8 października br.) Equinox będzie nadal korzystał z warunków zakupowych ZenithOptimedia. Nie skomentował możliwości szerszej współpracy pomiędzy ZOG-iem a Polskim Domem Mediowym.

Przypomnijmy, że Wałęski przez wiele lat był związany z rynkiem mediów. Ostatnio kierował biurem reklamy TV Puls (odszedł pod koniec 2008 r.), wcześniej był szefem marketingu, a poprzednio zastępcą dyr. BR TVP ds. handlowych. W latach 2000-2004 pracował w domu mediowym Initiative, ostatnio jako dyrektor zakupów. (JN)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,