Dom mediowy MediaCom Warszawa będzie współpracował z firmą badawczą CMR (Centrum Monitorowania Rynku). Współpraca obejmuje wykorzystanie dwóch produktów CMR – Consumer Behavior Index oraz Brand Dynamix.
CBI to badania panelowe wykorzystujące dane z pasywnego pomiaru telewizji oraz skanerów kodów kreskowych. Ich połączenie daje obraz konsumpcji telewizji i jej przełożenia na zachowania zakupowe konsumenta. Brand Dynamix opiera się na danych z handlu tradycyjnego, pozwala na analizy wpływu kampanii reklamowych na sprzedaż, udziały itp. Każdy z projektów opiera się na prowadzonych przez CMR panelach – konsumenckim oraz sklepowym.
– Informacje możliwe do uzyskania z tych dwóch badań są w stanie istotnie podnieść precyzję w zakresie doboru grupy celowej, jej zrozumienia, wizerunku marki oraz czynników wpływających na sprzedaż i zachowania konsumentów – uważa Anna Dzierzędzka z zarządu MediaComu Warszawa. Agencja chce też informacje płynące z badań przełożyć na tworzenie narzędzi plannerskich.
Przypomnijmy, że projekt CMR stworzył i rozwijał Jakub Bierzyński, CEO Omnicom Media Group, a na początku br. udziałowcem CMR została firma badawcza PBS DGA. (JN)