Kraj

Lenovo zwiększy portfolio i przedłuży sponsoring siatkówki

Firma Lenovo, producent komputerów, zapowiada, że w I kwartale przyszłego roku wprowadzi 5-6 nowych notebooków ThinkPad kierowanych do biznesu. Powiększona...

Firma Lenovo, producent komputerów, zapowiada, że w I kwartale przyszłego roku wprowadzi 5-6 nowych notebooków ThinkPad kierowanych do biznesu. Powiększona będzie też oferta notebooków ideaPad kierowanych na rynek konsumencki oraz netbooków (mniejsze i tańsze od notebooków). Producent liczy na współpracę z operatorami GSM, którzy chętnie sprzedają takie netbooki (nawet za 1 zł) jako uzupełnienie oferty bezprzewodowego internetu.

Lenovo przedłuży też kontrakt sponsorski z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej (sponsoruje męską i żeńską reprezentację narodową) oraz Profesjonalną Ligą Piłki Siatkowej (Plus Liga) od lipca ub.r. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej współpracy. Pierwszy raz się zdarzyło, by kraj zdobył medale mistrzostw w jednym roku [we wrześniu polscy siatkarze zdobyli złoty medal mistrzostw Europy, a w październiku nasze siatkarki zdobyły brązowy medal także mistrzostw Europy – przyp. red.], dlatego przedłużymy nasz kontrakt sponsorski – zapowiada Marek Borówka, country general manager polskiego oddziału Lenovo Technology.

W przyszłym roku Lenovo mocno liczy na wzrost sprzedaży swoich produktów na rynku konsumenckim. – To najszybciej rosnący segment rynku komputerowego. Wzrost na rynku klientów biznesowych z powodu dekoniunktury spowolnił, natomiast sprzedaż na rynku konsumenckim szybko rośnie. Nie mogę podawać dokładnych wyników naszej sprzedaży, ale w segmencie konsumenckim notujemy trzycyfrowy wzrost. Wejście z marką ideaPad na rynek konsumencki w sierpniu ub.r. to był strzał w dziesiątkę – twierdzi szef Lenovo Technology Poland.

Obecnie udziały rynkowe Lenovo (dawniej komputery osobiste IBM Polska) w rynku biznesowym przekraczają 10 proc., natomiast w rynku konsumenckim oscylują między 4-5 proc. (źródło: Lenovo na podst. danych IDC Polska). (MB)