Kraj

Asus rozdaje komputery na święta

Trwa akcja "Uwolnij Świętego Mikołaja" - kampania zorganizowana przez firmę Asus w związku z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia. Akcja jako...

Trwa akcja “Uwolnij Świętego Mikołaja” – kampania zorganizowana przez firmę Asus w związku z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia. Akcja jako główny kanał komunikacji wykorzystuje internet oraz serwisy społecznościowe. Zakończenie kampanii planowane jest na 22 grudnia.

Jak informują przedstawiciele Asusa, w ciągu pierwszych 48 godzin od rozpoczęcia kampanii jej stronę odwiedziło ponad 10 tys. osób. Po sześciu dniach akcji liczba unikatowych użytkowników sięga 32 tys., a liczba odsłon przekroczyła 150 tys.

Kampania “Uwolnij Świętego Mikołaja” wykorzystuje w swej formule klimat świąt Bożego Narodzenia. Jej głównym bohaterem jest Święty Mikołaj. Na stronie internetowej www.uwolnijmikolaja.pl można obejrzeć filmy przedstawiające zmagania Świętego Mikołaja związane z użytkowaniem tradycyjnego desktopa. Internauci mogą również wziąć udział w konkursie linkowym, zachęcając znajomych do przyłączenia się do akcji uwalniania Świętego Mikołaja. Na najaktywniejszych użytkowników czekają nagrody od firmy Asus – komputery z serii Eee Family.

Serwis reklamowany jest w wybranych portalach społecznościowych (Facebook, Grono) oraz najciekawszych blogach i na stronach dla pasjonatów różnych dziedzin. Stawiając największy nacisk na media społecznościowe, organizatorzy zrezygnowali z promocji wykorzystującej główne portale informacyjno-rozrywkowe. Było to podyktowane specyfiką grupy docelowej kampanii.

– Z naszą kampanią chcieliśmy dotrzeć do jak najszerszego grona młodych osób, które aktywnie spędzają czas w internecie i są otwarte na nowinki technologicznie. Wybór tzw. social mediów jako kluczowych kanałów komunikacji okazał się strzałem w dziesiątkę, co potwierdzają wstępne statystyki akcji – wyjaśnia Tomasz Szymański, marketing manager w Asusie. (BG)