M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Royal Unibrew planuje utrzymanie nakładów reklamowych na dotychczasowym poziomie

Serwis Dzienny | 21 grudnia 2009, 06:45

Royal Unibrew Polska (RUP), czwarty co do wielkości producent piwa, m.in. marek Łomża, Strzelec, Cooler i Rybnicki Full, prognozuje, że...

Royal Unibrew Polska (RUP), czwarty co do wielkości producent piwa, m.in. marek Łomża, Strzelec, Cooler i Rybnicki Full, prognozuje, że w przyszłym roku rynek piwny pod względem wielkości sprzedaży będzie zbliżony do tego roku. Producent estymuje, że pierwsza połowa może być lekko spadkowa (ok. 2 proc.), jednak w drugiej połowie powinna pojawić się tendencja wzrostowa, dzięki czemu branża ma szansę na utrzymanie wielkości sprzedaży (przy dynamice bliskiej zera).

RUP w przyszłym roku zamierza kontynuować wsparcie swojej strategicznej marki Łomża. Będzie sukcesywnie rozszerzać jej dystrybucję na duże miasta na obszarze kraju. Będzie to najmocniej wspierana marka, także w mediach ogólnopolskich.

- W tym roku dzięki wysiłkom dystrybucyjnym i wsparciu reklamowemu sprzedaż Łomży Export wzrosła o ponad 50 proc. w porównaniu z 2008 r. Jesteśmy z tych wyników bardzo zadowoleni - mówi Radosław Kasyk, dyrektor marketingu Royal Unibrew Polska. Producent myśli też o wsparciu innych marek - jakich konkretnie, tego już szef marketingu nie chce zdradzać. - Widoczne są dwie tendencje - coraz większa rzesza konsumentów na powrót skłania się do marek i produktów, nazwijmy to mniejszych, "zdrowych", niemasowych - twierdzi Kasyk. Widać to m.in. po rosnącym zainteresowaniu piwami niepasteryzowanymi. Poza tym, na co zwraca uwagę szef marketingu RUP, duża rzesza Polaków, którzy wyjechali na Zachód do pracy (m.in. na Wyspy Brytyjskie), zetknęła się tam z różnorodnymi rodzajami i gatunkami piwa.

Poza Łomżą RUP wspierał reklamowo w br. także marki Cooler i Strzelec. Royal Unibrew planuje, że budżet reklamowy w przyszłym roku będzie wielkościowo zbliżony do tegorocznego, jednak liczy, że dzięki obniżkom cen w mediach za te same pieniądze uda się kupić trochę więcej, dzięki czemu jego aktywność reklamowa będzie wyższa.

RUP współpracuje z domem mediowym Starlink, natomiast w zakresie kreacji reklamowej firma prowadzi obecnie przetarg, do którego zaprosiła pięć agencji reklamowych (ich nazw nie ujawnia). (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,