M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Według PTBRiO większość klientów nie deklaruje zmian w wydatkach na badania

Serwis Dzienny | 21 grudnia 2009, 06:45

Z badań przeprowadzonych przez Polskie Towarzystwo Badań Rynku i Opinii (PTBRiO) wynika, że większość klientów nie zmieni w 2010 r....

Z badań przeprowadzonych przez Polskie Towarzystwo Badań Rynku i Opinii (PTBRiO) wynika, że większość klientów nie zmieni w 2010 r. wielkości budżetów przeznaczanych na badania. Taką deklarację złożyło 44 proc. badanych. Decyzję o ich zwiększeniu zapowiada 31 proc. firm, a o zmniejszeniu myśli 16 proc. firm.

W ciągu najbliższych dwóch lat największym popytem mają się cieszyć badania satysfakcji konsumentów i kontrahentów, badania efektywności kampanii reklamowych, badania wizerunku firm lub marek oraz analizy typu desk research (wtórna analiza danych, raporty branżowe). W rankingu popularności (biorąc pod uwagę chęć zwiększenia na nie wydatków) na ostatnich miejscach znalazły się badania typu store check, panele gospodarstw domowych oraz kompleksowe badania konsumpcji.

Wyniki badań PTBRiO zostały opublikowane w raporcie "Wizerunek firm badawczych 2009". (JP)

Czytaj więcej na temat: