Zagranica

Według WFA marketerzy szukają nowych pomiarów sponsoringu

Z analiz przeprowadzonych przez World Federation of Advertisers (WFA) wynika, że większość marketerów wciąż szuka bardziej efektywnych sposobów pomiaru zwrotu...

Z analiz przeprowadzonych przez World Federation of Advertisers (WFA) wynika, że większość marketerów wciąż szuka bardziej efektywnych sposobów pomiaru zwrotu z inwestycji w projekty sponsoringowe. Jednocześnie większość badanych szacuje, że w 2010 r. wydatki na sponsoring zwiększą się lub przynajmniej pozostaną na dotychczasowym poziomie.

Marketerzy podobnie jak dotychczas najchętniej będą inwestowali w sport. Na dalszych miejscach znalazły się muzyka i sztuka, film oraz projekty mediowe. Ważne dla firm mają być takie obszary jak edukacja, ochrona zdrowia, wspieranie organizacji społecznych, projekty dotyczące społeczności lokalnych oraz tworzenie platform komunikacyjnych wspierających rozwój nauki albo ochronę środowiska.

Blisko 90 proc. działań sponsoringowych ma być adresowanych do rynku masowego. Jednocześnie 58 proc. badanych chce trafiać do liderów opinii, a 50 proc. do pracowników firm.

Około 75 proc. respondentów nie jest zadowolonych z jakości pomiarów wskaźnika zwrotu z inwestycji takich działań. Tylko 17 proc. jest przeciwnego zdania. (“WARC”)