Kraj

"Handel" staje się miesięcznikiem i zmienia formułę

"Handel" zmienił zawartość merytoryczną, szatę graficzną i częstotliwość. Pierwszy numer w nowej formule ukazał się 13 stycznia 2010 r. Do...

“Handel” zmienił zawartość merytoryczną, szatę graficzną i częstotliwość. Pierwszy numer w nowej formule ukazał się 13 stycznia 2010 r.

Do tej pory magazyn był dwutygodnikiem i koncentrował się na handlu nowoczesnym. Teraz – jako miesięcznik – adresowany jest do właścicieli i kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. Jak twierdzi Barbara Mikusińska-Ozdobińska, red. naczelna “Handlu”, w nowej formule skupia się on na dokładnym dopasowaniu zawartości redakcyjnej do potrzeb czytelnika.

Nakład “Handlu” wynosi bez zmian 70 tys. egz. i jest zbliżony do nakładów konkurencyjnych tytułów. Większość z nich to miesięczniki (m.in.: “Wiadomości Handlowe”, “Poradnik Handlowca”, “Życie Handlowe”). Według ostatniego badania Nielsena TRM 2009 Trade Readership Monitor (listopad 2009) znajomość “Handlu” deklaruje 39,5 proc. osób pracujących w handlu tradycyjnym. Lepszy wynik (41,7 proc.) osiągnął “Poradnik Handlowca” (Wydawnictwo Generalczyk), na trzecim miejscu z wynikiem 30,8 proc. znalazły się “Wiadomości Handlowe” (Wydawnictwo Gospodarcze).

Cennik reklam w nowym “Handlu” pozostaje bez zmian – przykładowo prawa strona kosztuje 38,5 tys. zł.

W 100-stronicowym “Handlu” przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout ma wyróżniać pismo na tle innych tytułów branżowych. Projekt graficzny nowego “Handlu” przygotowała Paulina Ochnio, poprzednio m.in. dyr. artystyczny “Twojego Stylu”.

“Handel” istnieje na rynku od 1993 r. Jego wydawcą jest warszawska spółka VFP Communications mająca w portfolio m.in. tygodnik “Media & Marketing Polska”. (MM)