Zagranica

EA zamierza skonsolidować budżet w Europie; nieznane decyzje dotyczące Polski

Electronic Arts szykuje przetarg na obsługę swojego budżetu planowania i zakupu mediów. Paneuropejski budżet jest wart ok. 80 mln funtów...

Electronic Arts szykuje przetarg na obsługę swojego budżetu planowania i zakupu mediów. Paneuropejski budżet jest wart ok. 80 mln funtów rocznie. Prawdopodobnie producent gier zdecyduje się skonsolidować go w jednej sieci lub agencji. Wysłał zapytania przetargowe do wybranych firm. Do tej pory w poszczególnych krajach EA współpracował z różnymi agencjami mediowymi. W Polsce Electronic Arts współpracuje z domem mediowym Maxus, a np. w Wielkiej Brytanii – z MediaComem.

Od przedstawicieli polskiego oddziału Electronic Arts nie dowiedzieliśmy się wczoraj, czy wyniki przetargu i ewentualna konsolidacja budżetu będą wiążące na naszym rynku.

Producent takich tytułów jak “The Sims” czy “FIFA 10” w listopadzie ub.r. ogłosił, że do końca marca br. może zwolnić ok. 1,5 tys. pracowników, po tym jak drugi z rzędu kwartał zakończył stratą w wysokości 391 mln dol. (“BrandRepublic”)