M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Telekomy wydały więcej na reklamę, poza kilkoma wyjątkami

Serwis Dzienny | 22 stycznia 2010, 06:45

Z monitoringu wydatków reklamowych Expert Monitora, który nie uwzględnia rabatów udzielanych na rynku, wynika, że największe firmy telekomunikacyjne w kraju...

Z monitoringu wydatków reklamowych Expert Monitora, który nie uwzględnia rabatów udzielanych na rynku, wynika, że największe firmy telekomunikacyjne w kraju w większości wydały na reklamy w mediach w ub.r. więcej niż w 2008 r. Nakłady reklamowe zmniejszyły: Polska Telefonia Cyfrowa (sieć komórkowa Era, marki: Heyah, Tak Tak i blueconnect), Telefonia Dialog oraz Telekomunikacja Polska (marki: TP i Neostrada).

Jednak po uwzględnieniu wydatków PTK Centertel (sieć komórkowa Orange) należącego do TP okazuje się, że Grupa TP zwiększyła łączne wydatki reklamowe o 17 proc.

Najwięcej z siedmiu głównych telekomów na reklamy w ub.r. wydał Polkomtel (sieć komórkowa Plus, marki: 36,6, Simplus, Sami Swoi, iPlus) - 573,9 mln zł, o 35 proc. więcej niż w 2008 r. (blisko 420 mln zł). Na drugim miejscu jest Orange, które zwiększyło nakłady o 28 proc. (z 416,1 mln zł w 2008 r. do 535,4 mln zł w ub.r.).

Polska Telefonia Cyfrowa (Era) wydała w ub.r. 434,7 mln zł, minimalnie mniej niż w 2008 r. (447,7 mln zł).

P4, operator sieci Play, zwiększył swoje wydatki na media w ub.r. o 29 proc. - ze 190,7 mln zł w 2008 r. do 246,3 mln zł w ub.r.

Z operatorów stacjonarnych najwięcej wydała Telekomunikacja Polska - 166,8 mln zł, ale i tak było to o prawie jedną dziesiątą mniej niż w 2008 r. (184,1 mln zł). Jej główny konkurent - Netia - zwiększył w tym czasie wydatki reklamowe o jedną trzecią - z 74,3 mln zł w 2008 r. do 99,3 mln zł w ub.r.

O wiele skromniej wydawała pieniądze na reklamy Telefonia Dialog (należąca do KGHM Polska Miedź) - swoje nakłady reklamowe zmniejszyła aż o jedną czwartą - z 8,8 mln zł do 6,6 mln zł. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,