Kraj

Według Megapanelu Nasza Klasa i Facebook zwiększyły liczbę użytkowników

Nasza Klasa i Facebook zwiększyły liczbę użytkowników (odpowiednio do 11,2 mln i 3,1 mln), a Grupa Google zwiększyła zasięg w...

Nasza Klasa i Facebook zwiększyły liczbę użytkowników (odpowiednio do 11,2 mln i 3,1 mln), a Grupa Google zwiększyła zasięg w polskim internecie – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za listopad 2009 r.

W rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych liderem niezmiennie jest Grupa Google z liczbą 16,2 mln użytkowników i zasięgiem ponad 93 proc. (w październiku było to odpowiednio 15,4 mln i 91 proc.). Dalsza kolejność w rankingu nie zmieniła się w porównaniu z październikiem 2009 r. i wygląda następująco: Grupa Onet, Nasza Klasa, Grupa Wirtualna Polska, Grupa Allegro, Grupa Interia, YouTube.com, Grupa O2 i Grupa Wikipedia.

W rankingu domen według zasięgu miesięcznego kolejność również nie zmieniła się w stosunku do października 2009 r. Prym nadal wiedzie domena Google.pl z liczbą 15,6 mln użytkowników i zasięgiem 90 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się: Onet.pl, Nasza-klasa.pl, Google.com, Allegro.pl, WP.pl, YouTube.com, Wikipedia.org, Interia.pl i Gazeta.pl.

Większe zmiany są widoczne w rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznej liczby odsłon.

Liderem pozostaje co prawda Nasza Klasa, której użytkownicy wygenerowali 7,7 mld odsłon, ale to o 0,7 mld odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Kosztem Onetu z czwartej pozycji na trzecią wskoczył serwis Allegro.pl z liczbą odsłon 3,7 mld. Druga pozostaje Grupa Google z liczbą 4,2 mld odsłon. Użytkownicy Facebooka wygenerowali w listopadzie 2009 r. 472 mln odsłon, o 10 mln więcej niż w październiku. (TWI)