Kraj

Według NAM w 2009 r. sprzedano 39 mln biletów do kina

Według podsumowania przygotowanego przez dom sprzedaży reklamy kinowej New Age Media w 2009 roku w kinach w całym kraju frekwencja...

Według podsumowania przygotowanego przez dom sprzedaży reklamy kinowej New Age Media w 2009 roku w kinach w całym kraju frekwencja przekroczyła 39 mln widzów. To oznacza, że po raz pierwszy w historii na jednego mieszkańca Polski przypadał jeden bilet do kina. Prawie 33 mln widzów ściągnęły w Polsce nowoczesne multipleksy.

Filmami, które zgromadziły największą publiczność w zeszłym roku, były: “Madagaskar 2” “Epoka lodowcowa, część 3”, “2012” oraz polskie produkcje “Kochaj i tańcz” i “Popiełuszko – wolność jest w nas”. W czołówce najchętniej oglądanych filmów znalazły się też filmy: “Anioły i demony”, “Bękarty wojny” czy “Galerianki”. (AMS)