M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Presspublica chce w ciągu kilku lat przychodami z internetu zrównoważyć straty dzienników

Serwis Dzienny | 27 stycznia 2010, 06:45

Presspublica, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej" i "Parkietu", planuje, że w ciągu kilku lat uda jej się zrównoważyć straty przychodów z wydań...

Presspublica, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej" i "Parkietu", planuje, że w ciągu kilku lat uda jej się zrównoważyć straty przychodów z wydań papierowych wpływami z projektów internetowych. Według Michała Prysłopskiego, dyrektora online w Presspublice, może to nastąpić w ciągu dwóch, trzech lat. Dokładnych danych finansowych wydawca nie podaje.

- Nasze serwisy internetowe przynoszą firmie większe przychody, niż wynoszą koszty ich utrzymania, i dokładają ważną cegiełkę do zrekompensowania zmniejszających się wpływów ze źródeł tradycyjnych - mówi Prysłopski. Dodaje jednocześnie, że punktem przełomowym w dyskusji o strategii wydawnictwa było uświadomienie sobie, że przychody z reklam z internetu nie będą nigdy podstawą biznesu.

Według danych Expert Monitora za 2009 r. "Rzeczpospolita" zarobiła na reklamach 167,7 mln zł, a rok wcześniej - 185,7 mln zł. "Parkiet" w analogicznych okresach odnotował przychody na poziomie odpowiednio 17,6 mln zł i 23,5 mln zł.

Obecnie Presspublica generuje przychody z płatnego dostępu do serwisów specjalistycznych, e-wydań i reklamy. W portfolio spółki są takie projekty, jak: Rp.pl, Parkiet.com, Zyciewarszawy.pl, Kariera.pl, Futures.pl. Według danych za listopad ub.r. (Megapanel PBI/Gemius) Grupa Presspublica w kategorii informacje i publicystyka była na 11. miejscu z liczbą realnych użytkowników 1,2 mln i zasięgiem 6,95 proc. (JD)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,