Kraj

AVT Online spodziewa się znacznego wzrostu wpływów z internetu

Pion AVT Online należący do wydawnictwa AVT-Korporacja spodziewa się, że w tym roku osiągnie 30-40 proc. wzrostu wpływów reklamowych z...

Pion AVT Online należący do wydawnictwa AVT-Korporacja spodziewa się, że w tym roku osiągnie 30-40 proc. wzrostu wpływów reklamowych z projektów internetowych w stosunku do ub.r. Jak mówi Marta Zaczek, szefowa pionu AVT Online, już teraz niektórzy marketerzy złożyli całoroczne deklaracje reklamowe w serwisach należących do wydawnictwa. Przychody generowane są głównie z tradycyjnych form reklam. Jak mówi Zaczek, wśród reklamodawców dominują branżowi marketerzy. Według danych spółki w ub.r. z reklam online wygenerowano 1,2 mln zł, a rok wcześniej 0,7 mln zł. Spośród kilkunastu serwisów internetowych największe przychody generują strony poświęcone budownictwu i wnętrzom, rośnie także pozycja serwisów poświęconych muzyce i elektronice.

Według danych firmy Grupa AVT notuje zasięg na poziomie 4,63 proc. Wśród serwisów tego wydawcy są m.in. Budujemydom.pl, Magazyngitarzysta.pl, Audio.com.pl, Elektronikab2b.pl i Automatyka b2b.pl. Wiodącymi tytułami drukowanymi są: “Budujemy Dom”, “Gitarzysta”, “Audio”, “Młody Technik”, “T3” i “Czas na Wnętrza”. Nie udało nam się ustalić, w jakich nakładach sprzedają się wspomniane tytuły. (JD)