Kraj

TP SA chce zahamować odpływ klientów telefonii stacjonarnej

Telekomunikacja Polska SA, największy w kraju operator telefonii stacjonarnej i szerokopasmowego internetu, chce zahamować odpływ abonentów telefonów stacjonarnych i wprowadza...

Telekomunikacja Polska SA, największy w kraju operator telefonii stacjonarnej i szerokopasmowego internetu, chce zahamować odpływ abonentów telefonów stacjonarnych i wprowadza oferty promocyjne o charakterze lojalnościowym.

Klienci, którzy wybiorą jeden z planów doMowych TP, mogą otrzymać: dodatkowe minuty na połączenia komórkowe (30 minut za 1 zł miesięcznie), bezprzewodowe telefony stacjonarne w niskich cenach (5 modeli) lub bony zakupowe Sodexo o wartości od 100 do 300 zł. Do końca marca TP utrzyma też promocję – przy zakupie abonamentu na 1 lub 2 lata klient otrzymuje 30 lub 50 proc. zniżki.

TP na koniec III kwartału ub.r. miała 8,39 mln łączy stacjonarnych (klienci indywidualni i biznesowi), w ciągu roku ich liczba zmalała o 7,1 proc., natomiast przychody z telefonii stacjonarnej w ciągu 9 miesięcy ub.r. zmalały o 3,9 proc. (z 7,79 do 7,48 mld zł). Przedstawiciele operatora przyznają, że miesięcznie z telefonów stacjonarnych (głównie na rzecz komórek) rezygnuje ok. 75 tys. klientów, natomiast nowych umów operator podpisuje ok. 15-20 tys. (czyli netto operator traci ok. 55-60 tys. klientów miesięcznie).

Paweł Papliński, dyrektor departamentu telefonii stacjonarnej TP, twierdzi, że firma chce ograniczyć ten exodus klientów i dlatego stawia na uproszczone plany taryfowe i promocje, które mają mieć charakter lojalnościowy: – Już w ubiegłym roku wprowadziliśmy uproszczone plany doMowe i w tych nowych planach taryfowych mamy już ok. 1,5 mln klientów.

TP prowadzi kampanię reklamową (m.in. w telewizji), w której promuje 50-proc. zniżkę na abonament stacjonarny (przy dwuletniej umowie). W spocie reklamowym, utrzymanym w humorystycznej konwencji, lektor zapowiada: “Specjalnie dla Państwa półprofesjonalista wykona pół napadu na bank” – w tym czasie mężczyzna przebrany w maskę klauna wchodzi na stół kuchenny i mówi: “To jest napad”, przy uchu trzyma jednak słuchawkę telefonu, z którego słyszymy, że dzwoni na automatyczny system obsługi klienta w banku”.

Kreację tej kampanii przygotowała agencja reklamowa Publicis, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Mediaedge:cia. (MB)