Zagranica

Toyota będzie ratować reputację marki

Toyota planuje szereg działań marketingowych, które mają uratować reputację marki. Producent może zostać zmuszony do wycofania z rynku europejskiego nawet...

Toyota planuje szereg działań marketingowych, które mają uratować reputację marki.

Producent może zostać zmuszony do wycofania z rynku europejskiego nawet 2 mln aut, które uznano za wadliwe. Problem może dotyczyć też samochodów w Ameryce Północnej i Chinach. Celem zaplanowanej akcji przywoławczej jest sprawdzenie i usunięcie ewentualnej usterki mogącej powodować blokowanie się pedału gazu. W ciągu zaledwie tygodnia, od czasu pojawienia się informacji o wadliwych samochodach, akcje Toyoty spadły o 16 proc.

W pierwszej kolejności Toyota zamieściła oświadczenie na temat wad w sprzedanych samochodach na swoich stronach internetowych, wyjaśniając zaistniałą sytuację. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że najważniejsze dla firmy jest bezpieczeństwo ich klientów.

Przedstawiciele Toyoty poinformowali też, że do czasu wyjaśnienia, o jakie konkretnie modele aut chodzi, koncern nie będzie prowadził żadnych kampanii ATL. Nadal jednak prowadzona będzie komunikacja w internecie mająca na celu bieżące informowanie o aktualnej sytuacji. (“BrandRepublic”)