Kraj

Suzuki najaktywniejsze w kontencie, TVP1 najwięcej zarobiła na product placemencie

Pentagon Research udostępnia pierwsze raporty z monitoringu działań product placement w czterech głównych stacjach TV. W rankingu marek, które w...

Pentagon Research udostępnia pierwsze raporty z monitoringu działań product placement w czterech głównych stacjach TV. W rankingu marek, które w okresie wrzesień-grudzień 2009 r. skorzystały z PP, prowadzi Suzuki. Wydatki tej marki oszacowano na ponad 700 tys. zł. Za Suzuki plasują się: Górska Natura, Volkswagen, RMF FM i Polopiryna. Według danych Pentagonu największe przychody z PP osiągnęła w tym czasie TVP1 – 2,2 mln zł, a za nią uplasowały się: TVN (1,9 mln zł), TVP2 (748,1 tys. zł) i Polsat (226,4 tys. zł).

Badaniem zostały objęte ramówki jesienne i seriale prezentowane w paśmie prime time (17:00-22:30), a wartości dot. przychodów stacji i aktywności marek w zakresie PP oszacowano na podstawie wartości czasu reklamowego, odnosząc wartość ekspozycji marki do kosztów 30-sekundowego spotu.

Pentagon Research oprócz podsumowania wartościowego oferuje też raporty z badań jakościowych prowadzonych metodą CAWI raz na 2 tygodnie na grupie 2 tys. respondentów. Mierzy ono m.in. świadomość placementów.

Analizy Pentagonu zawierają też omówienia aktywności top marek. Analizowane są one m.in. pod kątem wydatności (powierzchni, długości, liczby pojawień na ekranie etc.), przejrzystości (możliwości odczytu, percepcji, ruchomości) oraz integracji ze scenariuszem (roli marki w intrydze, sytuacji, życiu bohatera, reakcji emocjonalnej etc.). (JN)