Kraj

Polscy szczypiorniści przyciągali od 3 do 4 mln widzów

W zakończonych w weekend mistrzostwach Europy w piłce ręcznej Austria 2010 pokazywane w Polsacie mecze Polaków gromadziły od 3,1 do...

W zakończonych w weekend mistrzostwach Europy w piłce ręcznej Austria 2010 pokazywane w Polsacie mecze Polaków gromadziły od 3,1 do 4 mln widzów. Największą widownię miał mecz Polska – Chorwacja (30 stycznia) i było to 4,03 mln widzów w grupie 4+. Udział w rynku widowni TV tego spotkania wyniósł 28,95 proc. Mecz Polska – Chorwacja był też najchętniej oglądanym spotkaniem przez widzów Polsatu Sport. Tam mecz ten oglądało średnio 964 tys. widzów (SHR – 6,92 proc.).

W Polsacie największe wpływy z reklam w blokach wokół meczu przyniosło spotkanie polskich szczypiornistów ze Szwedami (20 stycznia) i było to 1,2 mln zł. W Polsacie Sport najwięcej “zarobił” mecz Polska – Francja (28 stycznia, 98,7 tys. zł). Łącznie Polsat zarobił na emisji reklam wokół spotkań Polaków 6,9 mln zł, a Polsat Sport 858 tys. zł (wszystkie dane AGB Nielsen Media Research).

W ME Austria 2010 Polska reprezentacja zajęła czwarte miejsce. (PM)