Zagranica

Rosną kapitalizacja i wartość marek instytucji bankowych

Sektor bankowy po załamaniu związanym ze światowym kryzysem finansowym zaczyna odbijać. Według corocznego raportu "Brand Finance's Global Ranking" mierzącego aktywności...

Sektor bankowy po załamaniu związanym ze światowym kryzysem finansowym zaczyna odbijać. Według corocznego raportu “Brand Finance’s Global Ranking” mierzącego aktywności 500 największych banków ich kapitalizacja wzrosła w ciągu roku o 62 proc., a wartość ich marek – o 49 proc.

W wynikach za 2009 r. po raz trzeci z rzędu najbardziej wartościową markę miał HSBC – wycena wzrosła o 12 proc., do 28,5 mld dol. Na drugim miejscu uplasował się Bank of America, którego wartość marki wzrosła o 24 proc., do 261 mld dol. Aczkolwiek inne instytucje na rynku amerykańskim zanotowały znacznie większy wzrost wartości marek – Goldman Sachs o 106 proc., Chase – o 53 proc., a JP Morgan – o 43 proc.

Trzecią spośród najbardziej wartościowych marek banków na świecie ma Santander – wycena jego marki wzrosła o 136 proc. (z 14,8 do 25,6 mld dol.). Jest to też wynik przejęcia przez Santander banków: Abbey National, Alliance & Leicester oraz Bradford & Bigley.

Znaczący wzrost wartości marki zanotował też rosyjski Sberbank, który po raz pierwszy uplasował się w pierwszej dwudziestce rankingu. (“Media & Marketing Europe”)