Sektor bankowy po załamaniu związanym ze światowym kryzysem finansowym zaczyna odbijać. Według corocznego raportu “Brand Finance’s Global Ranking” mierzącego aktywności 500 największych banków ich kapitalizacja wzrosła w ciągu roku o 62 proc., a wartość ich marek – o 49 proc.
W wynikach za 2009 r. po raz trzeci z rzędu najbardziej wartościową markę miał HSBC – wycena wzrosła o 12 proc., do 28,5 mld dol. Na drugim miejscu uplasował się Bank of America, którego wartość marki wzrosła o 24 proc., do 261 mld dol. Aczkolwiek inne instytucje na rynku amerykańskim zanotowały znacznie większy wzrost wartości marek – Goldman Sachs o 106 proc., Chase – o 53 proc., a JP Morgan – o 43 proc.
Trzecią spośród najbardziej wartościowych marek banków na świecie ma Santander – wycena jego marki wzrosła o 136 proc. (z 14,8 do 25,6 mld dol.). Jest to też wynik przejęcia przez Santander banków: Abbey National, Alliance & Leicester oraz Bradford & Bigley.
Znaczący wzrost wartości marki zanotował też rosyjski Sberbank, który po raz pierwszy uplasował się w pierwszej dwudziestce rankingu. (“Media & Marketing Europe”)