Kraj

Sponsorzy "Randki w ciemno" korzystają z product placementu w filmie

W piątek 5 lutego na ekrany kin wejdzie komedia romantyczna "Randka w ciemno" w reżyserii Wojciecha Wójcika. Sponsorami filmu, w...

W piątek 5 lutego na ekrany kin wejdzie komedia romantyczna “Randka w ciemno” w reżyserii Wojciecha Wójcika. Sponsorami filmu, w którym występują m.in.: Katarzyna Maciąg, Anna Dereszowska, Danuta Stenka, Borys Szyc, Leszek Żurek, Tomasz Kot, Bogusław Linda i Zbigniew Zamachowski, są: Kamis, producent m.in. herbaty Irving, firma jubilerska Apart, Metsä Tissue, producent papieru toaletowego i ręczników marki Lambi, oraz sieć bankomatów Euronet.

Irving i Lambi zainwestowały w product placement – ich produkty pojawiają się w filmie.

Produkty Lambi z linii classic – ręczniki papierowe, chusteczki higieniczne oraz kosmetyczne pojawią się w scenach aktywnych oraz pasywnych jako naturalne uzupełnienie wystroju wnętrz. – Produkty higieniczne Lambi to produkty doskonałej jakości. Zdecydowaliśmy się więc na niestandardowe jak dla tej kategorii produktowej działanie. Poprzez umiejscowienie produktów Lambi w naturalnych sytuacjach w filmie “Randka w ciemno” chcemy urozmaicać wizerunek marki, zwiększając jej rozpoznawalność oraz wiązać ją z pozytywnymi skojarzeniami wobec filmu – mówi Anna Jackowicz, kierownik marki Lambi. Dla Metsä Tissue jest to pierwsze tego typu zaangażowanie w produkcję filmową.

Sponsoring filmu wzmacniany będzie ze strony marki Lambi m.in. organizacją konkursów prasowych i internetowych. Na potrzeby promocji powstał także spot sponsorski Lambi, który emitowany będzie od 5 lutego przed każdym seansem “Randki w ciemno” w sieciach kin Cinema City oraz Multikino w całej Polsce. Kampania potrwa sześć tygodni. Za działania public relations odpowiada TBWA/PR.

Natomiast Kamis poza sponsoringiem filmu dodatkowo zainwestował też w akcję promocyjną – 12 lutego w 10 kinach sieci Cinema City w 10 miastach firma rozda 1 tys. biletów na seanse tego filmu – dla osób, które jako pierwsze zgłoszą się do kin z pustym pudełkiem po herbacie Irving (jedno pudełko wymieniane jest na jeden bilet, jedna osoba może odebrać maksymalnie dwa bilety). Dla sklepów w miastach, w których odbywa się promocja, przygotowano materiały POS. Producent nie ujawnia nakładów na ten sponsoring.

Kamis korzystał już z product placementu m.in. w komedii “Lejdis” (luty 2008), gdzie promował chipsy z linii Fit up. (MB)