Zagranica

Nowa kategoria Niezależna Agencja Roku w Cannes budzi kontrowersje

Wprowadzenie od tegorocznej edycji konkursu reklamowego w Cannes nowej kategorii - Independent Agency of The Year - wzbudziło dyskusje w...

Wprowadzenie od tegorocznej edycji konkursu reklamowego w Cannes nowej kategorii – Independent Agency of The Year – wzbudziło dyskusje w branży. Trudno bowiem niektóre agencje sklasyfikować jednoznacznie jako niezależne, jeśli udziały w nich mają sieciowe holdingi. Poważni kandydaci do tej nagrody, np. Bartle Bogle Hegarty, nie będą raczej brani pod uwagę (49 proc. udziałów BBH należy do Publicis). W każdym z holdingów reklamowych (WPP, Interpublic, Omnicom, Publicis) są bowiem agencje z pozycją “niezależną” od sieciowych, ale powiązane z nimi kapitałowo.

Zdaniem przedstawicieli branży reklamowej spośród liczących się globalnie agencji jedynie Crispin Porter & Bogusky, która należy w części do niereklamowego holdingu MDC Partners, spełnia warunki określone przez właścicieli konkursu w Cannes, dlatego nowa kategoria powinna się nazywać – The Crispin. (“Advertising Age”)