Kraj

Graal zwiększa wydatki na wsparcie reklamowe i PR marki Graal

Grupa Kapitałowa "Graal" SA w tym roku dwu- lub trzykrotnie zwiększy wydatki na działania reklamowe i PR marki Graal. Marketer...

Grupa Kapitałowa “Graal” SA w tym roku dwu- lub trzykrotnie zwiększy wydatki na działania reklamowe i PR marki Graal. Marketer wprowadza właśnie na rynek nowe opakowania produktów tego brandu.

Jak powiedział nam Wojciech Szejna, dyrektor ds. marketingu GK Graal, intensyfikacja działań reklamowych i PR Graala zależy od rozwoju sytuacji rynkowej. Z naszych informacji wynika, że w 2009 roku marketer przeznaczył na wsparcie tej marki niespełna 1 mln zł.

Grupa rozpoczęła ten rok od wprowadzenia na rynek po pięciu latach nowej linii opakowań produktów marki Graal. Nowe puszki zostały stworzone z myślą o klientach, którzy coraz częściej sięgają po przetwory rybne z uwagi na ich prozdrowotny charakter.

– Dużą wagę przywiązujemy do informowania klientów o tym, jaki wpływ na organizm mają składniki zawarte w rybach. Dlatego cały spód puszek Hanza przeznaczyliśmy na ciekawostki dotyczących zdrowia. Istotne jest również to, że wraz z nową linią opakowań jako pierwsi z polskich producentów postanowiliśmy wykorzystać do komunikacji z klientem niedoceniany element, jakim jest denko okrągłych puszek 300 g, w których segmencie jesteśmy niekwestionowanym liderem rynku. Wszystkie nasze puszki 300-g obecnie będą miały formę “upside down”. Oznacza to, że klucz otwierający puszkę znajduje się na spodzie opakowania, dzięki czemu poprawiliśmy wizerunek produktu i jego komunikację na półce w sklepie – tłumaczy Wojciech Szejna.

Autorem nowej linii opakowań produktów firmy Graal jest trójmiejskie studio graficzne FSG, z którym Graal realizuje również projekt repozycjonowania produktów mięsnych pod marką Tess.

Obecnie pod marką Graal jest dostępnych ok. 50 produktów. W tym roku firma planuje poszerzanie oferty ryb w puszkach – nowe warianty powinny być dostępne w sklepach w połowie roku.

Marketer zbiera oferty na obsługę PR marki Graal. Zakończenie tego etapu przetargu zaplanowano na marzec 2010 r. Agencja PR powinna zostać wybrana do końca marca (o przetargu pisaliśmy we wczorajszym wydaniu DS “MMP”). (TWI)