Zagranica

Zysk WPP Group spadł w 2009 r. o 16 proc.

WPP Group opublikował wyniki finansowe za 2009 rok. Zysk grupy spadł o 16 proc. do poziomu 812 mln funtów. Rok...

WPP Group opublikował wyniki finansowe za 2009 rok. Zysk grupy spadł o 16 proc. do poziomu 812 mln funtów. Rok 2009 w raporcie określony jest jako “brutalny”. Przychody grupy spadły o 6 proc., podobnie jak rok wcześniej. Przychody w Europie Zachodniej spadły w ub.r. o 10,2 proc. W regionach Azji i Pacyfiku, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Europie Wschodniej spadek przychodów był na poziomie 6,8 proc. W raporcie WPP jest jednak mowa, że w pierwszych dwóch miesiącach 2010 r. widać wyraźne ożywienie biznesu, co dobrze wróży kolejnym miesiącom. Rok 2009 był trudny dla WPP. Globalnie sieć zmniejszyła zatrudnienie o około 12 proc. W całej grupie pracowało 140 tys. osób. Do sieci WPP należą m.in. agencje Grey, JWT i Ogilvy oraz domy mediowe MediaCom i Mindshare. (“BrandRepublic”)