Kraj

Nasza Klasa planuje dwucyfrowy wzrost przychodów, zmieni nazwę na NK

Nasza Klasa, największy w Polsce portal społecznościowy (10,9 mln w grudniu 2009 r. wg Megapanelu; 13,8 mln w styczniu br....

Nasza Klasa, największy w Polsce portal społecznościowy (10,9 mln w grudniu 2009 r. wg Megapanelu; 13,8 mln w styczniu br. wg NK), chce w tym roku dwucyfrowo zwiększyć przychody w porównaniu z 2009 r. Mają w tym pomóc m.in. nowe produkty i rozwój oferty reklamowej. Ponadto Nasza Klasa całkowicie chce odejść od pierwotnych skojarzeń z ideą szkoły – w 2011 r. markę Nasza Klasa zastąpi NK.

Jak poinformowali przedstawiciele Naszej Klasy, w 2009 r. dochód spółki był “wyraźnie wyższy” niż rok wcześniej (wg Internet Standard w 2008 r. przychody netto wyniosły 27,7 mln zł), a plan na ten rok jest jeszcze bardziej ambitny i zakłada dwucyfrowy, lecz mniejszy niż 50-proc., wzrost przychodów. Spółka chce to osiągnąć poprzez wprowadzenie nowych produktów i poszerzenie oferty reklamowej. W II i III kwartale tego roku zostaną wprowadzone cztery produkty: Grupy (umożliwiające zakładanie grup tematycznych i tworzenia stron tematycznych), Etykiety znajomych (umożliwią przypisywanie znajomych do różnych grup oraz personalizowanie komunikacji ze względu na przynależność, np. “rodzina”, “znajomi z pracy”), Gry, a także wdrożone otwarte API, ale tylko dla partnerów biznesowych (interfejs programowania aplikacji; otwarte API jest wymieniane wśród największych atutów konkurencyjnego Facebooka). Spółka będzie też dalej rozwijała mikrobloga Śledzik i komunikator NKtalk, a także umożliwi mobilny dostęp do większej części serwisu (wg raportu Opera Mini NK to najpopularniejsza strona mobilna w Polsce).

Jeśli chodzi o ofertę dla marketerów, Nasza Klasa skupi się na dalszym budowaniu zasięgu (obecnie gwarantowany zasięg kampanii jednodniowej wynosi 5 mln użytkowników), bardziej precyzyjnym selekcjonowaniu grup docelowych (targetowanie na podstawie wieku, płci, miejsca zamieszkania, typu ukończenia szkoły, profilu szkoły), a w tym roku wdroży też samoobsługowy system reklamowy Social Ads skierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. Ponadto w tym roku uzupełni ofertę o kompleksowe badania marek, produktów i ich użytkowników.

Nasza Klasa chce też wyraźnie odciąć się od skojarzeń ze szkołą – na jesień/zimę 2010/2011 jest planowana zmiana domeny głównej Nasza Klasa.pl na NK.pl, a w 2011 r. markę Nasza Klasa ma zastąpić NK.

Działająca od nieco ponad trzech lata Nasza Klasa w 73 proc. należy do funduszu Forticom (Digital Sky Technologies), a w 27 proc. do założycieli: Macieja Popowicza, Łukasza Adzińskiego, Pawła Olchawy i Michała Bartoszkiewicza. Obecnie w portalu pracują 172 osoby (tylko w 2009 r. przybyły 72 osoby). Do końca tego roku Nasza Klasa chce mieć 14,5 mln użytkowników. (TWI)