M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sąd utrzymał 5,7 mln zł kary dla PKO BP za reklamy

Serwis Dzienny | 11 marca 2010, 06:45

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał w mocy karę 5,7 mln zł nałożoną w grudniu 2008 r. przez Urząd Ochrony...

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał w mocy karę 5,7 mln zł nałożoną w grudniu 2008 r. przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na bank PKO BP za wprowadzanie konsumentów w błąd w reklamach lokaty terminowej Max Lokata.

Kolejnym krokiem odwoławczym od decyzji SOKiK dla banku może być odwołanie się do sądu apelacyjnego.

- Na razie czekamy na pisemne uzasadnienie wyroku i dopiero wtedy przeanalizujemy zasadność apelacji - mówi Marek Kłuciński, rzecznik PKO BP.

Oprócz wysokiej kary pieniężnej UOKiK zobowiązał PKO BP do opublikowania wyroku na stronach internetowych banku przez pół roku i dwukrotnie na jednej z pierwszych pięciu stron dziennika o zasięgu ogólnopolskim.

To najwyższa kara za reklamy nałożona przez UOKiK na bank, a do tego roku była to najwyższa kara za reklamy w ogóle. Była - bowiem w styczniu UOKiK nałożył na Polską Telefonię Cyfrową, operatora sieci komórkowej Era, 8,7 mln zł kary - także za reklamy wprowadzające jego zdaniem konsumentów w błąd. Era odwołała się od tej decyzji do SOKiK. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , ,