Kraj

Superslimy Route 66 mają poszerzyć target tej marki

Imperial Tobacco Polska rozszerza markę papierosów Route 66 o format superslims. Marketer wchodzi z tym brandem nie tylko w segment...

Imperial Tobacco Polska rozszerza markę papierosów Route 66 o format superslims. Marketer wchodzi z tym brandem nie tylko w segment dynamicznie rosnącej kategorii papierosów cienkich, ale chce również dzięki temu launchowi poszerzyć dotychczasową grupę docelową produktu.

Jak twierdzi Martin Chromy, dyrektor marketingu Imperial Tobacco Polska, Route 66 to jedna z najsilniejszych marek w segmencie niskich cen, postrzegana jednak do tej pory w znacznym stopniu jako oferta skierowana do mężczyzn. – W związku z tym nowa propozycja w formacie superslims nie tylko rozszerza rodzinę marki, ale przede wszystkim daje jej możliwość dotarcia do znacznie większej grupy docelowej – mówi Martin Chromy.

W ub.r. marka ta w ujęciu ilościowym miała 3,4 proc. rynku (w stos. do roku 2008 zanotowała wzrost na poziomie 0,9 proc. – dane producentów).

Nowe, bardziej unisex opakowanie ma nadawać marce Route 66 atrakcyjny i nowoczesny wizerunek, powodując, iż oferta będzie równie atrakcyjna dla mężczyzn jak dla kobiet. Rozszerzenie marki Route 66 o format superslims ma być też odpowiedzią na rosnący trend w segmencie superslims oraz spełnieniem oczekiwań konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po ten format.

Route 66 superslims dostępne są w dwóch wariantach: blue line i menthol. Liczba tych wariantów (w wersji king size – trzy warianty, także red) jest pochodną trendów rynkowych. Do tej pory 80 proc. kategorii slim/superslims stanowią warianty light oraz mentol.

Głównymi konkurentami marki Route 66 są marki: LD (Japan Tobacco International), Viceroy (British American Tobacco) i Red & White (Philip Morris).

Wprowadzenie nowego produktu wsparte jest serią działań skierowanych do klientów hurtowych oraz detalicznych m.in. poprzez akcję informacyjną w punktach sprzedaży na terenie całego kraju. Koncept wprowadzenia oraz komunikacji został przygotowany przez dział marketingu Imperial Tobacco Polska przy współpracy z agencją Wide Open.

Nowe Route 66 superslims dostępne są w promocyjnej cenie 7,95 zł za paczkę (20 szt.). Ich ostateczna cena będzie zależeć od sytuacji na rynku konsumenckim i będzie odzwierciedlać strategię cenową Imperial Tobacco dla Route 66. (BG, MB)