Kraj

PROGRAM I PR ROZPOCZĄŁ KAMPANIĘ REKLAMOWĄ "LATA Z RADIEM"

Program I Polskiego Radia rozpoczął ogólnopolską kampanię reklamową "Lata z radiem", najbardziej popularnego programu letniej ramówki tej stacji. Kampania, przygotowana...

Program I Polskiego Radia rozpoczął ogólnopolską kampanię reklamową “Lata z radiem”, najbardziej popularnego programu letniej ramówki tej stacji. Kampania, przygotowana od strony strategii i kreacji przez agencję Moryc Studio z Katowic, będzie przebiegać dwutorowo. Do końca sierpnia br. potrwa kampania prasowa (w sumie 12 tytułów), natomiast do tej pory nieznany jest szczegółowy przebieg kampanii reklamy zewnętrznej. Obecnie nośniki reklamy zewnętrznej wykorzystywane są jedynie na potrzeby kampanii w Warszawie, ale jak powiedział Leszek Jampolski, dyrektor biura promocji Programu I PR, docelowo stacja chce wykorzystać do 1000 nośników zlokalizowanych głównie na trasie 54 koncertów “Lata z radiem”. Nośniki (citylighty i backlighty) należą do Europlakatu Polska. Media do kampanii, która potrwa do końca sierpnia br., Program I PR zakupił we własnym zakresie. “W tym roku zrezygnowaliśmy z organizacji ČLata z radiemÇ i kampanii promocyjnej przez zewnętrznego producenta i dlatego zajęło się tym nasze biuro promocji – mówi Jampolski. – Kampania i sam przebieg koncertów powinny świadczyć o większym profesjonalizmie całej akcji”. W kampanii wykorzystanych jest również kilka mobili (przyczep reklamowych) z oraz angielski autobus typu doubledecker. Na antenie radia, a także podczas koncertów dla słuchaczy przewidziano wiele konkursów, w których do wygrania są m.in. samochody marki ákoda i Volvo. ákoda jest głównym sponsorem “Lata z radiem”. Pozostałymi sponsorami są TP SA, Oriflame i Żywiec. W tym roku ani Radio RMF, ani Radio Zet nie przeprowadzają swoich plenerowych akcji letnich. W ub.r. “Lato z radiem” miało w porównaniu z tymi stacjami ogólnopolskimi największą słuchalność w zasięgu dziennym w paśmie 9.00 -12.00: PR I – 9,9 proc., RMF FM 8,9 poc., Radio Zet – 6,1 poc. (grupa 15+). Jednak jeżeli chodzi o całą ramówkę, największy zasięg dzienny w lipcu i sierpniu ub.r. miało Radio RMF FM – 18,8 proc., następnie PR I – 15,7 i Radio Zet – 12,6 proc. (wielkość próby 16 916) (źródło SMG/KRC Radio Track). Agencja Moryc Studio istnieje od pięciu lat, a z Progamem I PR współpracuje od lat dwóch. Innymi klientami agencji są m.in. Saint Cobain Glass, Press Glas (kampanie prasowe), Bacardi – Martini Polska (wizerunek marki Eristoff). (PR)