Holding komunikacyjny WPP Group tworzy nową agencję reklamową Blue Hive, która ma się zająć wyłącznie obsługą budżetu reklamowego Forda w Europie. Oznacza to przeniesienie na rynki europejskie modelu współpracy agencyjnej, która na rynku amerykańskim funkcjonuje już od kilku lat pod nazwą Team Detroit. W skład Blue Hive mają wejść zespoły pracujące dotychczas dla Forda w ramach Ogilvy, Wundermana i Mindshare.
– Na podobnych zasadach współpracujemy z marketerem w Polsce, tworząc w ramach polskich agencji specjalne grupy robocze. Zachowujemy jednak organizacyjną i biznesową odrębność. Nie otrzymaliśmy żadnych sygnałów, żeby ta sytuacja w Polsce miała się zmienić – mówi Tomasz Bałuk, head of Ogilvy Group Poland, której agencje pracują w naszym kraju dla Forda.
Szacuje się, że Ford wydaje w Europie na reklamę blisko 1,3 mld funtów rocznie. Europejska centrala Blue Hive ma mieścić się w centrali Ogilvy w Londynie. (“BrandRepublic”, JP)