Kraj

Forda ma obsługiwać nowa agencja; w Polsce na razie bez zmian

Holding komunikacyjny WPP Group tworzy nową agencję reklamową Blue Hive, która ma się zająć wyłącznie obsługą budżetu reklamowego Forda w...

Holding komunikacyjny WPP Group tworzy nową agencję reklamową Blue Hive, która ma się zająć wyłącznie obsługą budżetu reklamowego Forda w Europie. Oznacza to przeniesienie na rynki europejskie modelu współpracy agencyjnej, która na rynku amerykańskim funkcjonuje już od kilku lat pod nazwą Team Detroit. W skład Blue Hive mają wejść zespoły pracujące dotychczas dla Forda w ramach Ogilvy, Wundermana i Mindshare.

– Na podobnych zasadach współpracujemy z marketerem w Polsce, tworząc w ramach polskich agencji specjalne grupy robocze. Zachowujemy jednak organizacyjną i biznesową odrębność. Nie otrzymaliśmy żadnych sygnałów, żeby ta sytuacja w Polsce miała się zmienić – mówi Tomasz Bałuk, head of Ogilvy Group Poland, której agencje pracują w naszym kraju dla Forda.

Szacuje się, że Ford wydaje w Europie na reklamę blisko 1,3 mld funtów rocznie. Europejska centrala Blue Hive ma mieścić się w centrali Ogilvy w Londynie. (“BrandRepublic”, JP)