Amerykański Departament Transportu wstępnie poparł połączenie sił dwóch linii lotniczych: British Airways i American Airlines. Według urzędników Departamentu połączenie tych dwóch przewoźników wraz z linią Iberia w ramach sojuszu Oneworld może wzmocnić konkurencję z sojuszami Star Alliance oraz SkyTeam.
W opinii urzędników to połączenie “zapewni podróżnym wiele korzyści, w tym niższe ceny na większej liczbie tras, poprawę jakości obsługi, lepszą siatkę połączeń i krótsze czasy przesiadek”.
Departament Transportu wstępnie zaaprobował warunki połączenia sił BA i AA, obejmujące m.in. uwzględnienie czterech par slotów do lądowań i startów na lotnisku Heathrow, które mają być zarezerwowane dla konkurencyjnych przewoźników, i wezwał wszystkich zainteresowanych, by w ciągu 45 dni przedstawili swoje ewentualne obiekcje dotyczące planu połączenia.
Z reakcją nie czekał Richard Branson, założyciel linii Virgin Atlantic, który decyzję Departamentu Transportu nazwał wręcz “ciosem prosto w zęby konsumentów”.
Według rzecznika BA natomiast British Airways, American Airlines oraz Iberia zamierzają połączyć swoje loty na trasach pomiędzy Ameryką Północną i Europą. (“BrandRepublic”)