Kraj

TVP i TVN równocześnie otwierają sprzedaż na marzec

BR TVP i BR TVN tego samego dnia ruszyły ze sprzedażą czasu reklamowego na marzec. Stacje nie podają swoich przewidywań...

BR TVP i BR TVN tego samego dnia ruszyły ze sprzedażą czasu reklamowego na marzec. Stacje nie podają swoich przewidywań dot. wzrostu kosztu dotarcia. Cennik w TVN nominalnie wzrasta o 15 proc. w stosunku do marca ub.r.

Jak wynika z szacunków MediaComu Warszawa, średnio koszty cennikowe na marzec rosną w TVP o 5,4 proc., a w TVN inflacja wynosi 1,5 proc. w porównaniu z marcem 2009. Polsat Media otworzy sprzedaż w najbliższych dniach.

– Nie przewiduję w marcu powtórki z lutowego szaleństwa – mówi Piotr Bieńko, szef domu mediowego Mediasense. – W lutym wiele czynników, od igrzysk w Vancouver po przesunięcie budżetów na tańszy miesiąc, złożyło się na trudną sytuację zakupową. W kolejnych miesiącach telewizja na pewno będzie obłożona, ale nie widzę podstaw do kilkudziesięcioprocentowych redukcji – dodaje.

Przypomnijmy, że w lutym stacje komercyjne cięły zlecenia pakietowe nawet o kilkadziesiąt procent. W przypadku TVN redukcje sięgały 80 proc. Stacja nie podała, jaki udział w sprzedaży na luty stanowił cennik, ale według szacunków agencji było to nawet ok. 80 proc.

Także Polsat, który nie ujawnia, jakie redukcje poczynił na luty, nie podaje swoich statystyk za poprzedni miesiąc. TVP z kolei deklaruje, że 45 proc. zasobów lutowych sprzedał w pakietach, resztę – w ramach pozostałych form sprzedaży (cennik, cennik premium etc.). W stacjach publicznego nadawcy wszystkie zlecenia na luty zostały przyjęte.

Po podsumowaniu wyników oglądalności w styczniu jeden z domów mediowych wyliczył, że cennikowo inflacja w największych stacjach wyniosła w pierwszym miesiącu br.: 15 proc. w Polsacie, 25 proc. w TVP oraz 31 proc. w TVN. (JN)