Henkel rozpoczyna sprzedaż akcji koncernu wśród pracowników na całym świecie. Program “Employee Share Program” obejmuje wszystkie oddziały Henkel Group, w tym również Henkel Polska. Uczestnicy będą mogli kupić akcje Henkel Group KGaA – spółki-matki koncernu, inwestując w ich zakup do 4 proc. swojego rocznego dochodu, ale nie więcej niż 4 tys. euro (ok. 13,5 tys. zł). Szacuje się, że na całym świecie w programie weźmie udział ok. 20 proc. pracowników, czyli nieco ponad 7 tys. osób. W Polsce będzie to grupa ok. 300 pracowników. Sprzedaż akcji przyniesie koncernowi dochód w kwocie 2,1 mln euro w skali całego świata. Sprzedaż akcji w Polsce rozpocznie się w listopadzie br. Koncern chce sprzedawać akcje na preferecyjnych warunkach. Do każdych kupionych dwóch akcji pracownik otrzyma od firmy dodatkową akcję za darmo. Nie będzie można ich sprzedać w ciągu trzech lat od daty zakupu. W przeciwnym razie pracownik utraci akcje, które otrzymał jako bonus. Poprzez program sprzedaży akcji Henkel zamierza zachęcić pracowników do silniejszej identyfikacji z firmą, zapewnić jej dodatkowy dochód w przyszłości oraz zmniejszyć rotację kadr. Henkel Group zatrudnia 60 tys. pracowników w 340 firmach w 75 krajach świata. Sprzedaż grupy w ub.r. wyniosła 12,8 mld euro, w Polsce – 910 mln zł. Henkel Group KGaA posiada 100 proc. udziałów Henkel Central Eastern Europe, która z kolei jest właścicielem100 proc. udziałów w Henkel Polska. (MKS)