ZenithOptimedia Polska nie rozpocznie jednak współpracy z Polskim Domem Mediowym. Jak poinformowano – strony nie doszły do porozumienia i umowa nie zostanie podpisana.
Przypomnijmy, że ZOG miał być brokerem dla PDM, czyli kupować media tradycyjne do kampanii spółki (patrz DS “MMP” m.in. z 28 grudnia ub.r. i 6 stycznia br.).
ZOG uznał, że współpraca z PDM nie przyniesie mu wymiernych korzyści finansowych, a oczekiwania PDM uznał za zbyt wygórowane. Jednocześnie obawiał się, że bliższa współpraca z PDM mogłaby prowadzić do konfliktowych sytuacji w ramach grupy VivaKi, w której ZOG łączy siły ze Starcom Media Vest. Agencja po zakończeniu rozmów z PDM koncentruje się na rozwoju własnego biznesu i zacieśnieniu współpracy z Equinoksem.
Piotr Wałęski, prezes Polskiego Domu Mediowego, uważa, że samodzielne działanie to optymalny model dla spółki. – Myśleliśmy o stworzeniu przeciwwagi dla sieciówek. W toku rozmów pojawił się scenariusz współpracy z ZOG. Ale ostatecznie powróciliśmy do pierwotnej koncepcji. Mamy już wynegocjowane warunki z największymi dostawcami, a teraz koncentrujemy się na nowym biznesie. Naszym głównym celem są mali klienci, którym możemy dostarczyć konkurencyjny serwis w stosunku do sieciowych agencji – uważa Piotr Wałęski.
W ramach PDM działają lokalne domy mediowe – Value Media, Media Concept, TBA, Media Adviser i grupa Media Works, z projektu wkrótce po jego zawiązaniu wycofał się Equinox. (JN)