Stacje telewizyjne są zadowolone z poziomu i wyników sprzedaży czasu reklamowego na marzec br. Mimo kilkudziesięcioprocentowych cięć zleceń pakietów w stacjach komercyjnych w lutym br. TVN i Polsat nie miały dużych problemów z przyjęciem zleceń.
– Zależnie od długości spotów i od timingu kampanii reklamowych zdarzały się redukcje do 20 proc. Jednak po przesunięciach wag wewnątrz miesiąca większość pakietów się zmieściła – mówi Marcin Idzik, dyr. sprzedaży czasu reklamowego Grupy TVN.
Polsat nie komentuje skali redukcji, które według naszych informacji mogły wynieść kilkanaście procent. – Całość zasobów została sprzedana. Będzie bardzo ciasno, mimo że wprowadziliśmy 20-proc. podwyżkę, a cennik osiągnął relatywnie wysoki udział w sprzedaży – komentuje Stanisław Janowski, szef Polsat Media.
Stacje nie podają dokładnego udziału sprzedaży cennikowej i pakietowej.
– Sytuacja w marcu w porównaniu z lutym br. dla reklamodawców jest dużo lepsza – komentuje Małgorzata Wołyńska, buying manager w ZenithOptimedia. – Stacje utrzymają wysoki poziom wypełnienia bloków reklamowych, czemu towarzyszą jedynie niewielkie redukcje pakietów. Sytuacja lutowa była spowodowana przede wszystkim olimpiadą w Vancouver w TVP oraz przesunięciami budżetów z marca na luty. Klienci coraz chętniej wybierają tańsze miesiące i powoli zanika pojęcie miesięcy “offowych” w przypadku kampanii telewizyjnych – dodaje Wołyńska. (JN)