Kraj

ERICSSON WPROWADZA NA RYNEK USŁUGĘ BLIP

Firma Ericsson prowadzi w Polsce testy pierwszej wersji nowego systemu komunikacyjnego BLIP - lokalnego punktu informacji i rozrywki. BLIP (Bluetooth(tm)...

Firma Ericsson prowadzi w Polsce testy pierwszej wersji nowego systemu komunikacyjnego BLIP – lokalnego punktu informacji i rozrywki. BLIP (Bluetooth(tm) Local Infotainment Point) jest urządzeniem dającym posiadaczowi telefonu komórkowego lub przenośnego komputera wyposażonego w technologię Bluetooth(tm) bezpłatny dostęp do lokalnych informacji oraz Internetu. Dostęp do informacji ma każdy użytkownik znajdujący się w promieniu 10 metrów od BLIP-a. Ponieważ wiadomo, że odbiorcą informacji jest osoba znajdująca się w pobliżu, informacje te mogą być dopasowane do konkretnej lokalizacji i sytuacji. “Po marcowym ogłoszeniu wejścia na rynek systemu BLIP zainteresowanie klientów przekroczyło wszelkie oczekiwania” – powiedział Peter Lundin, dyrektor zarządzający przedsięwzięciem BLIP firmy Ericsson. – Potwierdza to nasze przekonanie, że BLIP wprowadzi lokalny, bardzo potrzebny wymiar do mobilnego Internetu. Widzimy ogromne możliwości zastosowania takich urządzeń”. Jako przykład Lundin podał transport publiczny – kiedy turysta jedzie pociągiem z lotniska do konkretnego miasta, może ściągnąć aktualne informacje o ważniejszych wydarzeniach w mieście; gdy wraca na lotnisko, dostaje informacje o opóźnieniach odlotów, bieżących ofertach wolnocłowych. Kolejną cechą usługi BLIP jest fakt, że jest ona bezpłatna dla użytkownika końcowego, ponieważ posiadacz usługi BLIP, np. kolej, może finansować BLIP, udostępniać przestrzeń reklamową lub po prostu używać BLIP jako kanału komunikacji ze swoimi pasażerami. “Dlatego uważamy, że usługi takie staną się powszechne” – dodał Peter Lundin. System BLIP na razie w Polsce jest testowany. “Tak naprawdę dopiero po targach telekomunikacyjnych, które odbędą się w Bydgoszczy jesienią br., ten system będzie prezentowany szerszej publiczności – powiedziała Joanna Strzałko, PR specialist w Ericsson Sp. z.o.o. – W zależności od zainteresowania w czasie targów zdecydujemy, czy, kiedy i na jakich zasadach system ten zostanie wdrożony w Polsce”. (AMS)