M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Odświeżone Lirene chce pokonać Niveę w pielęgnacji twarzy

Serwis Dzienny | 29 marca 2010, 06:45

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris rozpoczyna relaunch marki kosmetyków Lirene. W ramach podjętych działań wprowadzono nowy układ linii produktów, nowe...

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris rozpoczyna relaunch marki kosmetyków Lirene. W ramach podjętych działań wprowadzono nowy układ linii produktów, nowe opakowania, zostanie przeprowadzona także kampania reklamowa.

Celem spółki jest odzyskanie w tym roku pozycji lidera w segmencie kremów do twarzy.

Nowa strategia marki Lirene bazuje na wynikach badań preferencji zakupowych kobiet w Polsce, przeprowadzonych we współpracy z firmą Target Group. Według analiz Polki spośród produktów do pielęgnacji twarzy sięgają po kremy, następnie mleczka i toniki. Zwracają uwagę na informacje na opakowaniu i sugestie dotyczące stosowania produktu. Dodatkowo wyróżniają pięć typów skóry.

Tymi wskazówkami kierowała się firma, porządkując portfolio i zmieniając opakowania i logotyp marki Lirene. Obecnie w ofercie marki będzie pięć linii kosmetyków dopasowanych do rodzajów skóry (normalna i mieszana, wrażliwa i alergiczna, naczynkowa, sucha i bardzo sucha, mieszana i tłusta oraz dodatkowa gama oczyszczająca). Każda grupa ma zapewniać kompleksową pielęgnację. Nowa szata graficzna produktów i marki została opracowana przez własne studio graficzne spółki.

Obecnie firma rozpoczyna kampanię w prasie handlowej i punktach sprzedaży. W kwietniu br. ruszy kampania multimedialna, w tym pierwsza po dwóch latach w telewizji. Film będzie miał charakter wizerunkowy. Za strategię i kreację odpowiada agencja Opus B, która została wybrana w drodze konkursu.

Jak mówi Michał Wólczyński, dyrektor marketingu i sprzedaży pionu marek ekonomicznych w LK Dr Irena Eris, celem firmy jest osiągnięcie w tym roku 25-proc. wzrostu sprzedaży. Podkreśla, że marka zostanie wsparta jednym z największych budżetów marketingowych tej spółki w tym roku. Dokładnej wartości nie podaje. - W tym roku rozgrzewamy silniki - dodaje.

Adrianna Stachowska, product manager marki Lirene, mówi, że marka chce w tym roku odzyskać pozycję lidera w segmencie kremów do twarzy. Według danych za ub.r., na podstawie Memrb (kremy do twarzy), Lirene w tej kategorii miała 8,5 proc. udziałów wartościowo, a Nivea - 9,4 proc. Tuż za Lirene jest Ziaja. Kategoria kremów wyceniana jest na 695,2 mln zł, a cała pielęgnacja twarzy na 1,269 mld zł. (JD)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,