Kraj

Bug Busters - interaktywna agencja Grandes Kochonos

Na początku kwietnia niezależność operacyjną uzyska spółka Bug Busters, firma interaktywna operująca na razie w ramach agencji Grandes Kochonos. Spółka...

Na początku kwietnia niezależność operacyjną uzyska spółka Bug Busters, firma interaktywna operująca na razie w ramach agencji Grandes Kochonos. Spółka zatrudnia cztery osoby, jej właścicielami są założyciele: Mateusz Chosiński i Franciszek Król, a także właściciele Grandes Kochonos (Jacek Stalewski, Jacek Wlazło, Paweł Nowakowski i Michał Sorówka) – w ich rękach jest większościowy pakiet.

Król i Chosiński współpracowali wcześniej z Grandes Kochonos jako dział produkcji OtherSource – realizowali projekty dla jej klientów. Po odejściu z OtherSource przez jakiś czas działali niezależnie (wykonując m.in. zlecenia dla kilku agencji sieciowych, w tym TBWA/E-graphics). Pod koniec ub. roku zapadła decyzja o współpracy z Grandes Kochonos.

– Specjalizujemy się głównie w działaniach ATL. Internet jest medium najbardziej do ATL zbliżonym, a nasi klienci często domagali się uzupełniania kampanii o projekty z tego zakresu – wyjaśnia aktywizację w dziedzinie internetu Jacek Stalewski.

Bug Busters realizuje głównie projekty dla klientów Grandes Kochons (m.in.: Hochland, BGŻ, Legia Warszawa, Gratka.pl telewizja N).

Grandes Kochonos wcześniej wykonywała już projekty internetowe dla swoich klientów, choć w ograniczonym zakresie. Ich realizacją zajmował się Mateusz Ślusarek (który rozstał się z firmą).

– Polska jest krajem o bardzo wysokim współczynniku penetracji portali społecznościowych przez użytkowników –  mówi Franciszek Król. – Zaś umiejętności wykorzystywania tego potencjału w celach komercyjnych nie są mocną stroną polskich agencji. Prawda jest taka, że przeprowadzenie udanej akcji social media jest trudne i powinno być oparte na błyskotliwej idei, a nie na samej tylko woli inwestora i agencji zaistnienia w społecznościach internetowych z danym produktem. Wykorzystanie potencjału polskich internautów jest wyzwaniem, nad którym nieustannie pracujemy.

Król i Chosiński realizowali wiele projektów dla amerykańskich klientów, m.in. dla Pumy i Adidasa.  (AMS)