Kraj

Widzowie odwracają się od telewizji

Telewizje w I kwartale br. traciły widownię, ale zyskiwały na przychodach reklamowych.

Według AGB Nielsen Media Research w I kwartale 2010 r. wszystkie cztery największe telewizje traciły widownię w porównaniu z I kwartałem 2009 r.
SHR – udział w rynku widowni – w okresie I-III 2010 r. (grupa 4+) w przypadku TVP1 wynosił 20,83 proc. (przed rokiem 22,31 proc.). Dla TVN było to 15,03 proc. (wcześniej 15,87 proc.). W przypadku TVP2 było to 15,01 proc. (16,07 proc.), a Polsatu 13,82 proc. (14,55 proc.).
Według danych cennikowych stacjom rosły jednak wpływy z reklam. W I kwartale br. najwięcej zarobił TVN 599,3 mln zł (rok wcześniej 508,4 mln zł). Polsat zarobił 565,9 mln zł (460,3 mln zł), TVP1 513 mln zł (370,3 mln zł), a TVP2 324,4 mln zł (258,8 mln zł).