Artykuły weekendowe

Aptekarze napisali do biskupów

Naczelnej Radzie Aptekarskiej nie spodobał się pomysł promocji leków w kościołach.

Prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Grzegorza Kucharewicza napisał list do… polskich biskupów. Nie był on bynajmniej związany z Wielkanocą. Kucharewicz poprosił w imieniu samorządu aptekarskiego o powstrzymanie akcji reklamowych prowadzonych przez księży w niektórych kościołach.

Akcje te mają związek z kampanią reklamową dotyczącą programu Senior sieci aptek Dbam o Zdrowie Polskiej Grupy Farmaceutycznej (PGF). List to reakcja na akcje w  świątyniach diecezji bydgoskiej, gdzie pojawiły się ulotki i plakaty zachęcające do skorzystania z programu Senior. Jest on adresowany do osób powyżej 75. roku życia i umożliwia zakup leków sprzedawanych na receptę z 25-proc. bonifikatą. Zgodę na reklamowanie programu lojalnościowego wydała Kuria Diecezjalna w Bydgoszczy. Księża informowali o programie Senior nawet podczas mszy, a ulotki rozdawali ministranci.

Cel akcji Senior wprawdzie zbożny (szczególnie że kierowana jest ona do klientów zaniedbywanych przez marketerów, spoza grupy 16-49 duże miasta, zarobki średnie i wyższe), ale jednak budzi niesmak branży. Kuria bydgoska i pomysłodawcy akcji promocyjnej biją się w piersi. Jak na okres wielkanocny przystało…